Obiceiul zilnic care ne prelungeşte viaţa cu 15 ani | Dr. Marinescu: „Este un secret al longevităţii”

Un nou studiu confirmă impactul mișcării asupra longevității și subliniază cât de mult ne poate prelungi viața. Medicul Mihaela Marinescu a discutat despre secretele longevității și importanța alimentației în viața noastră.

„Există anumite secrete ale longevității, la îndemâna tuturor. Primul secret este mișcarea. Se pare că facând între 6.000 și 8.000 de pași pe zi, putem prelungi viața. Este important să facem mișcare în natură pentru o oxigenare mai bună a creierului. Primăvara ne oferă oportunitatea să ne bucurăm de parcuri, să ieșim în natură și să mergem la munte. Studiile arată că o combinație între mișcările fizice de intensitate crescută și cele moderate sunt cele mai bune pentru longevitate, mai ales pentru persoanele în vârstă.”

„Nutriția joacă și ea un rol crucial în longevitate. Este important să avem o dietă bogată în vitamine, antioxidanți și proteine. Suplimentarea cu vitamina D poate fi benefică, mai ales în lunile de iarnă când expunerea la soare este limitată.”

„De asemenea, este esențial să evităm fumatul, să consumăm alcool cu moderație și să gestionăm stresul în mod eficient, deoarece acesta poate fi sursa bolilor cronice. Relațiile sociale pozitive și practicarea hobby-urilor care ne aduc bucurie sunt, de asemenea, importante pentru longevitate.”

„Potrivit unui studiu, chiar și doar 15 minute de mers pe jos în fiecare zi timp de 20 de ani pot adăuga aproximativ 15 ani la durata vieții. Deci, găsirea unui sport care ne place și practicarea lui în mod regulat este benefică pentru longevitate.”

În concluzie, 45 de minute de mișcare zilnică pot oferi beneficii maxime pentru longevitate, în special atunci când este asociată cu alte obiceiuri sănătoase precum o dietă echilibrată și relații sociale pozitive.